آشنایی با طراحی سایت

وب سایت چیست؟

در پاسخ به سوال طراحی سایت چیست باید بگوییم که وب سایت به یک بستر در اینترنت گفته می‌شود که یک یا چندین صفحه را در خود جای می‌دهد. اطلاعات و محتواهای گوناگونی نظیر متن، فیلم، عکس، فایل صوتی و… را می‌توان در این صفحات قرار داد.

هر یک از سایت‌ها، یک آدرس یا URL خاص خود را دارند. به علاوه، برای این که وب سایت‌ها از هم متمایز شوند، هر یک از آنها هم‌چون انسان‌ها اسم منحصر به فردی دارند که به آن دامنه یا دامین می‌گویند.

هر سایت یک دامین و یک شماره شناسایی (IP) خاص و متفاوت دارد. بعد از هر دامین یک پسوند نیز قرار می‌گیرد. رایج‌ترین پسوندهای سایت‌ها در ایران شامل ir، com، org و… هستند.

تاریخچه طراحی وب سایت چیست؟

اولین بار در سال ۱۹۸۹ بود که تیم برنز لی ایده طراحی وبسایت را مطرح کرد. این ایده، نقطه عطفی در آغاز زندگی مدرن و تغییر سبک زندگی بود. به جرأت می‌توان ایده طراحی وب سایت را از مهم‌ترین دستاوردهای بشر نامید که توانست زندگی انسان‌ها را دگرگون کند. تیم، World Wide Web را اختراع کرد تا به انسان‌ها کمک کند راحت تر به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند. کاربران سرتاسر جهان با کمک این شبکه توانستند از مناطق جغرافیایی گوناگون با چند کلیک ساده به اطلاعات درخواستی شان دست پیدا کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.