آشنایی با ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال مدلی از کسب و کار و یک مکان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که بخش مهمی از این بازار بزرگ را تشکیل می دهند. صرافی ها این امکان را فراهم می کنند تا مشتریان بتوانند ارزهای دیجیتال خود مانند بیت کوین و اتریوم را به سایر ارزهای دیجیتال و یا پول رسمی تبدیل کنند.

قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی بر اساس خرید و فروش به دست می آید و اگر تقاضا برای خرید ارزی بیشتر باشد قیمت افزایش، و اگر تقاضا کم باشد قیمت کاهش می یابد. صرافی های ارز دیجیتال از نظر عملکرد و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند و می توانند مانند صرافی های سنتی دارای دفتر در مکانی خاص و مشخص باشند و یا خدمات خود را به صورت مجازی و آنلاین در اختیار مشتریان قرار دهند.

این صرافی ها اغلب به صورت واسطه عمل می کنند به این صورت که کاربران با ثبت سفارش خرید و فروش در صرافی معاملات خود را انجام می دهند و صرافی ها از هر معامله درصدی را به عنوان کارمزد برای خود بر می دارند و برای ارزهای مختلفی که پشتیبانی می کنند کیف پول آن ارز را در سایتشان قرار می دهند تا کاربران بتوانند ارزهای مختلف را در صرافی وارد کرده و در آنجا نگهداری کنند تا برای معاملات خود استفاده نمایند. همچنین نوع دیگری از صرافی وجود دارد که مستقیم با صاحبان سایت خرید و فروش انجام می شود. معمولا این صرافی ها بومی هستند و امکانات خود را در اختیار کاربران کشور خاصی قرار می دهند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.